#laakista
Jatkuva valtakunnallinen hyväntekeväisyyskampanja.
Liiku + auta
Mitä yhteistä on Mikko Koivulla, Michael Monroella, Veeti Kalliolla, Mikko Koukilla ja Robinilla? Julkisen statuksensa ohella heistä jokainen pitää hyvää huolta kunnostaan, haluaa olla mukana kansanterveyttä kohottamassa ja ennen kaikkea parantaa pikkupotilaiden sairaala-arkea.
Lukemattomien yritysten hyvinvointitalkoiden myötä on turkulaisen Mentor-kuntosalinkin perustanut porukka tietää hyvin mikä merkitys liikunnan tuomilla eduilla on henkilöstön hyvinvointiin ja työssäjaksamiseen. Mitä suurempi asiakasyritys on, sen ärhäkämmin siellä ollaan korvat höröllä kun työhyvinvoinnin saralla keksitään uutta. Tulokset kun ovat selviä; Aidosti toimiva liikunnallinen aktivointi tekee heti ison loven poissaolotilastoihin ja tuottaa siten terveen ja innostavan työilmapiirin ohella myös huomattavaa taloudellista hyötyä.

Osallistujayrityksen näkökulmasta konsepti on simppeli. Aluksi henkilöstön jokaisen jäsenen kunto testataan alan parhaimmilla laitteilla ja menetelmillä. Näin selvitetään niin yksilöllinen, kuin koko henkilöstönkin lähtötaso. Sitten alkaa 16 viikon kuntojakso, minkä aikana kukin liikkuu itselleen ominaisella tavalla merkiten yhteiseen seurantataulukkoon ruksin per 45 min liikuntaa. Työviikon aikana voi siis kerätä enimmillään viisi ruksia.

Jokaisen henkilöstön jäsenen jokainen ruksi kartuttaa pitkäaikaissairaiden lasten ja nuorten hyväksi kerättävää lahjoitussummaa. Näin jokainen liikuntakerta edesauttaa sekä henkilökohtaista, että yrityksen ja pikkupotilaiden hyvinvointia.

16 viikon päätteeksi jokainen osallistuja testataan uudestaan, minkä myötä selviää kuinka paljon henkilöstön kunto ja terveys on kohonnut kullakin osa-alueella.

iOS- ja Android-laitteilla toimiva 16 viikkoa -sovellus tarjoilee tasaisin väliajoin arvokasta tietoa hyvän kunnon eri osa-alueiden tehokkaaseen ja turvalliseen kehittämiseen - kestävyydestä voimaharjoitteluun ja kehonhuollosta lepoon. Sovelluksen kautta tipahtelee myös julkkisten tsemppausta ja ytimekkäitä esimerkkitreenejä videoiden muodossa.

Kampanjan myötä saavutetut tulokset ovat vaikuttavia ja hyväntekeväisyyteen kerätyt varat huomattavia. Moni osallistujayritys onkin halunnut aloittaa 16 viikon jälkeen heti uuden jakson.
< ETUSIVULLE
muuta #laakista